Vítejte

Máte-li rádi zvířátka, děti a lidi vůbec, pak jste tu nejspíš správně.

pondělí 18. března 2013

Citrónový zákusek

Chystali jsme se na návštěvu k přátelům a já se snažila vymyslet, co s sebou upéct dobrého. Domluvení jsme byli docela dlouho, tak i přemýšlení bylo dlouhé, ale nic kloudného mě nenapadalo. Nakonec jsem spojila dohromady několik osvědčených receptů, trochu zaimprovizovala a byl z toho moc dobrý citrónovo tvarohový zákusek.

Potřebujeme:

PIŠKOT
4 vejce
4 lžíce cukru
1 lžíci oleje
6 lžic hladké mouky
1 prášek do pečiva

NÁPLŇ
2 měkké tvarohy
3 lžíce moučkového cukru
1 šlehačka
1/2 sáčku želatiny za studena
1 lžíce citrónového aroma

POLEVA
100 g másla
250 g moučkového cukru
šťáva z jednoho citronu
opražené mandlové plátky

Jak na to:
Vejce s cukrem ušleháme do pěny, přidáme olej a pak pomalu vmícháme mouku smíchanou s kypřícím práškem. Těsto vylijeme na plech pokrytý pečícím papírem a ve vyhřáté troubě pečeme asi 5-8 minut. Upečený piškot necháme vychladnout.
Želatinu za studena smícháme s vodou dle návodu (stačí půl sáčku), přidáme dva měkké tvarohy, tři lžíce moučkového cukru (více nebo méně dle chuti, lze i nekalorické sladidlo) a lžíci citrónového aroma a metličkou promícháme. Ušleháme smetanu a přidáme ji do tvarohu a vše společně důkladně smícháme. Hotovou směs stejnoměrně natřeme na vychladlý piškot.
Do rozpuštěného másla zamícháme moučkový cukr a šťávu z jednoho citrónu a opatrně lijeme na tvarohovou náplň. Polévala jsem lžící, určitá nerovnoměrnost není na závadu. Nakonec zákusek můžeme posypat opraženými mandlovými plátky. Uměla bych si představit i kokos.

Přes noc zůstal dortík venku na mrazu, čímž získal ještě další chuťový rozměr. Za mě je to jeden z nejlepších zákusků, jaké jsem kdy ochutnala. Příprava trvala asi hodinu.
Lenoši si můžou koupit hotový korpus, pak je celá krása hotová za dvacet minut.

-Felisín-




Žádné komentáře:

Okomentovat